Na początek historia:
Na początku lat 60. XX wieku będący u schyłku działalności Willys poszerzył swoją ofertę modelową o dużego pickupa opartego na bazie sztandarowego SUV-a Wagoneer. Model Gladiator dzielił z nim zarówno platformę, jak i wygląd pasa przedniego oraz pierwszej pary drzwi, a także otrzymał taki sam wystrój kabiny pasażerskiej wraz z kokpitem. W roku 1963 roku produkcję kontynuowała nowa firma, Kaiser-Jeep.
Charakterystyczną cechą wyglądu Jeepa Gladiatora z pierwszych lat produkcji był masywny przód z prostokątną, chromowaną atrapą chłodnicy, a także podwójne reflektory i wyraźne wybrzuszenie na masce łączące się z zaokrągloną górną krawędzią maski.
Gladiator w Retro Warsztat :
Na samym początku znacznie udoskonaliliśmy jego w zewnętrzny wygląd poprzez przemalowanie aluminiowych elementów nadwozia na czarny mat. Dodatkowo wstawiliśmy lift 4 cale, drążki reakcyjne na przedni i tylny most, nowe felgi z oponami. Zbudowaliśmy bagażnik dachowy na którym zamontowane zostały 4 halogeny i koło zapasowe. Mechanicznie : remont silnika 5,9 litra V8, zmiana instalacji elektrycznej na współczesną oparta na przekaźnikach, wymiana przewodów hamulcowych wraz z regeneracją siłowników. Wiśnią na torcie jest 3 calowy układ wydechowy z elektrycznymi przepustnicami.






Autor: Retro WARsztat Suwałki